- Home
- Klantenservice
- Verkoopvoorwaarden
Hulp nodig?
Verkoopvoorwaarden
1. Over de Verkoopvoorwaarden
1.1 Deze verkoopvoorwaarden ("Verkoopvoorwaarden") zijn van toepassing op alle aankopen die je doet bij Cellbes AB met ondernemingsnummer SE556540215201 ("Cellbes", "ons" of "wij"). Je gaat akkoord met de Verkoopvoorwaarden wanneer je een aankoop bij ons doet.
1.2 Als je contact met ons wilt opnemen, kun je ons bereiken via onze klantenservice door een e-mail te sturen naar klantenservice@cellbes.nl.
2. Bestellen en bestelbevestiging
2.1 Om een aankoop te voltooien, moet je het recht hebben om een overeenkomst aan te gaan in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Aankopen kunnen worden gedaan via www.cellbes.nl ("de Website"), telefonisch, per brief of per e-mail.
2.2 Om een aankoop bij ons te doen, moet je meerderjarig zijn en het recht hebben om een overeenkomst aan te gaan volgens de toepasselijke wetgeving.
2.3 Nadat je je aankoop hebt afgerond, ontvang je een automatische bestelbevestiging per e-mail om te bevestigen dat we je bestelling hebben ontvangen en dat er een bindende overeenkomst is gesloten. We raden je aan om de bestelbevestiging te bewaren voor toekomstig contact met ons na je aankoop.
3. Prijs en productinformatie
3.1 Bij aankoop gelden de prijzen die op het moment van aankoop zijn vermeld. Alle prijzen zijn inclusief btw. De prijzen zijn exclusief eventuele betaaltoeslagen en verzendkosten, die afzonderlijk worden vermeld.
3.2 Als de prijs van een product of de informatie over een product onjuist is en je dit wist of had moeten weten op het moment van aankoop, is de prijs of informatie niet van toepassing op de aankoop.
3.3 We proberen de kleuren en tinten van onze producten zo nauwkeurig mogelijk weer te geven, maar we kunnen niet garanderen dat afbeeldingen op onze website, in advertenties of marketingmateriaal het uiterlijk en de kenmerken van het product exact weergeven, bijvoorbeeld omdat het beeldscherm de kleurweergave kan beïnvloeden.
4. Betaling
4.1 We bieden verschillende betaalopties aan en je kunt zelf kiezen welke betaaloptie je wilt gebruiken bij het afronden van je aankoop op de Website. Houd er rekening mee dat de betaalopties variëren, afhankelijk van of je jouw aankoop via de Website, telefonisch of per e-mail doet. De beschikbare betaalopties, voorwaarden en eventuele kosten die van toepassing zijn, worden altijd vermeld bij je aankoop en op onze Website, lees hier meer. Als je je aankoop per telefoon of e-mail doet, ontvang je informatie over betaalopties in verband met de aankoop.
4.2 Afhankelijk van de gekozen betaalmethode kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. De beschikbare betaalopties kunnen in de loop van de tijd veranderen.
4.3 Als je via de Website aankopen doet, sluit je bij de betaling een afzonderlijke betalingsovereenkomst af met onze betalingsdienstaanbieder. Alle betalingsvoorwaarden vind je hier.
5. Verzending en levering
Verzendopties
5.1 Als je bij ons winkelt, bieden we verschillende verzendopties. De verzendopties die wij aanbieden, worden altijd vermeld op de Website en voordat je je aankoop voltooit. Kijk[JH3] hier voor de actuele verzendopties en meer informatie.
5.2 Afhankelijk van waar je woont, kunnen de verzendopties beperkt zijn. We leveren bijvoorbeeld niet naar kleine eilanden of andere locaties die geen vaste brugverbinding hebben of waar wereldwijde verzendbedrijven normaal gesproken niet leveren. Kijk hier voor eventuele verdere beperkingen van de levering.
Verzendkosten
5.3 Afhankelijk van wat je koopt en voor welk bedrag, kunnen verzendkosten in rekening worden gebracht. Informatie over onze actuele verzendkosten vind je hier. Het bedrag van de verzendkosten wordt altijd bij je aankoop vermeld.
Leveringstermijn
5.4 De verwachte leveringstermijn wordt altijd bij je aankoop vermeld.
Niet-opgehaalde pakketten
5.5 Je bent zelf verantwoordelijk voor het ontvangen of ophalen van je levering volgens de instructies die je bij je bestelling ontvangt. Pakketten die niet binnen de in de kennisgeving vermelde tijd bij een pakketpunt worden opgehaald, worden teruggestuurd naar ons magazijn. In dergelijke gevallen hebben wij het recht administratiekosten in rekening te brengen. Hier vind je informatie over onze actuele kosten voor niet-afgehaalde pakketten.
6. Aanbiedingen, kortingscodes en cadeaus
6.1 We kunnen van tijd tot tijd acties, kortingscodes, cadeaus en andere aanbiedingen aanbieden ("Aanbiedingen"). Dergelijke Aanbiedingen zijn alleen geldig gedurende de periode die in verband met de Aanbieding wordt vermeld en onder de voorwaarden die in verband met de Aanbieding worden vermeld. Aanbiedingen kunnen niet worden gecombineerd met andere kortingen, tenzij uitdrukkelijk vermeld.
6.2 Om gebruik te kunnen maken van de Aanbieding, moet je een code invoeren of de betreffende Aanbieding op een andere manier activeren voordat je je aankoop voltooit. Het retourneren van bestelde producten kan ertoe leiden dat je niet langer voldoet aan de voorwaarden die van toepassing zijn op de Aanbieding, waardoor je mogelijk een cadeau moet retourneren of de waarde van het cadeau moet betalen. Wij nemen dan contact met je op.
7. Herroepings- en retourrecht
Herroepingsrecht
7.1 Je hebt het recht om je aankoop te herroepen binnen 14 dagen vanaf de dag waarop jijzelf of een door jou gemachtigde persoon het product dat je bij ons hebt gekocht, hebt ontvangen. Het herroepingsrecht houdt in dat je het recht hebt om het product terug te sturen en een restitutie te ontvangen.
Uitzonderingen voor bepaalde producten
7.2 Bepaalde producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Dit geldt als je de verzegeling van producten hebt verbroken die om gezondheids- en hygiëneredenen niet geschikt zijn voor retournering.
Waardevermindering van gebruikte producten
7.3 Wanneer je jouw wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen uitoefent, heb je het recht om de verpakking te openen en het product te onderzoeken in de mate die nodig is om de aard, eigenschappen en werking ervan te beoordelen. Dit betekent in principe dat je het recht hebt om het product op dezelfde manier te hanteren en te onderzoeken als je zou doen in een fysieke winkel.
7.4 In deze gevallen heb je het recht om je aankoop te herroepen tegen een volledige restitutie als je ons binnen 14 dagen na de dag waarop je het product hebt ontvangen hiervan op de hoogte stelt. Als je het product meer gebruikt dan nodig is om de aard, eigenschappen en werking ervan te bepalen, hebben wij het recht om een bedrag in mindering te brengen. Een dergelijke vermindering wordt bepaald door de waarde van het product bij retourzending te vergelijken met de oorspronkelijke waarde bij aankoop. Om bij herroeping een volledige terugbetaling te verkrijgen, raden wij je daarom aan het product in originele staat en in de ongewijzigde originele verpakking terug te sturen.
Retourneren en ruilen
7.5 Naast het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen bieden wij een recht op retourneren en ruilen van in totaal 30 dagen vanaf de ontvangst van de levering. Als je na het verstrijken van de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen gebruik wilt maken van het recht op retourneren en ruilen, kun je dit tot 30 dagen doen, op voorwaarde dat het product volledig ongebruikt, in originele staat en in de originele verpakking is.
Hoe je je aankoop herroept of gebruikmaakt van je recht op retourneren
7.6 Als je je herroepingsrecht wilt uitoefenen, moet je ons hiervan binnen 14 dagen op de hoogte stellen vanaf de dag dat jij of een persoon die door jou is aangewezen, je bestelling ontvangt of ophaalt. Als deze 14 dagen zijn verstreken, kun je in plaats daarvan je recht op retourneren uitoefenen tot 30 dagen na ontvangst van de levering. Je kunt je bestelling eenvoudig retourneren met behulp van de verzendbon die bij je bestelling is gevoegd of door contact op te nemen met onze klantenservice via e-mail naar klantenservice@cellbes.nl. Je kunt ook gebruikmaken van ons herroepingsformulier, dat je hier kunt vinden.
7.7 Nadat je ons hebt laten weten dat je je aankoop wilt retourneren, moet je het product binnen 14 dagen retourneren. Wij raden je aan het product in dezelfde verpakking terug te sturen als waarin je het hebt ontvangen, omdat jij aansprakelijk bent voor eventuele schade of verlies tijdens het retourneren als gevolg van jouw nalatigheid, bijvoorbeeld bij het verpakken van het product.
Retourkosten
7.8 Je betaalt zelf de retourkosten wanneer je een aankoop retourneert. De kosten voor de retourzending worden in mindering gebracht op je terugbetaling. De kosten van je retourzending vind je hier.
Terugbetaling
7.9 Als je je aankoop hebt geretourneerd, betalen we je terug binnen 14 dagen vanaf de dag waarop je ons hebt geïnformeerd dat je je aankoop wilt herroepen. We betalen je echter pas terug zodra we het product hebben ontvangen of als je hebt aangetoond dat je het naar ons hebt verzonden. Houd er rekening mee dat je zelf aansprakelijk bent voor schade of verlies tijdens de retourzending als deze het gevolg is van jouw nalatigheid.
7.10 Onze restitutie omvat de verzendkosten die je hebt betaald bij de aankoop als je de volledige bestelling retourneert. Dit geldt echter alleen voor de kosten van standaardverzending. Extra verzendkosten als gevolg van het kiezen van een duurdere verzendoptie worden niet terugbetaald.
7.11 Voor deze terugbetaling gebruiken we dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij de aankoop, tenzij anders overeengekomen.
8. Klachten
8.1 Als je product defect is, heb je het recht om een klacht in te dienen over het defecte product in overeenstemming met de consumentenbeschermingswetgeving van het land waar je verblijft.
8.2 Als je een klacht wilt indienen over een product, kun je contact opnemen met de klantenservice via e-mail naar klantenservice@cellbes.nl. Ons adres voor klachten is Ryssnäsgatan 2, 504 64 Borås, Sweden.
9. Onze verantwoordelijkheden
Wij zijn niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onvoorziene omstandigheden buiten onze controle, zoals oorlog, staking, pandemie of natuurrampen die we redelijkerwijs niet hadden kunnen voorzien (overmacht). Als we door overmacht verhinderd zijn om onze verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst of deze aankoopvoorwaarden na te komen, heb je het recht om de overeenkomst te herroepen in overeenstemming met de consumentenrechtenwetgeving.
10. Over deze Verkoopvoorwaarden
Deze Verkoopvoorwaarden moeten worden geïnterpreteerd en toegepast in overeenstemming met het Zweedse recht. Indien een bepaling van deze Verkoopvoorwaarden ongeldig of niet-afdwingbaar wordt geacht door een bevoegde rechtbank, overheidsinstantie of alternatieve geschillenbeslechtingsinstantie, blijven de overige delen van die bepaling en alle andere bepalingen van deze Verkoopvoorwaarden volledig geldig en afdwingbaar, in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Je hebt altijd recht op de consumentenrechten die gelden in het land waar je verblijft. Niets in deze Verkoopvoorwaarden mag worden geïnterpreteerd als een beperking van dergelijke rechten.
11. Vragen, klachten of geschillen
11.1 Neem gerust contact met ons op als je vragen of klachten hebt over je aankoop. Je kunt ons eenvoudig bereiken via de contactgegevens die aan het begin van deze Verkoopvoorwaarden staan vermeld.
11.2 Je hebt het recht om een geschil te laten beslechten door een instantie voor alternatieve geschillenbeslechting. Klik hier om toegang te krijgen tot de alternatieve geschillenbeslechtingsinstantie in jouw land.
11.3 Als particulier heb je ook de mogelijkheid om een klacht in te dienen via het EU-platform voor onlinegeschillenbeslechting dat je hier kunt vinden.
11.4 Naast bovenstaande opties kunnen eventuele geschillen ook worden beslecht door elke bevoegde rechtbank in het land waar de klant zijn woonplaats heeft.
_______________________
De verkoopvoorwaarden zijn vastgesteld door Cellbes AB op 2025-01-17.